Články

Články » Strava » Strava podle krevních skupin - Krevní skupina 0

Strava podle krevních skupin - Krevní skupina 0

V předchozím článku jsem se věnoval jednoduchému porovnání krevních skupin, teď se začnu věnovat více do hloubky jedné po druhé a dnes je na řadě skupina 0.

KREVNÍ SKUPINA 0

 

= Lovec, této krevní skupině prospívá intenzivní fyzické cvičení a živočišné bílkoviny (libové maso!!!) Krevní skupina 0 má schopnost metabolizovat bílkoviny a tuky na keto látky, které se využívají místo cukrů k udržení stálé hladiny glukózy v krvi. Krevní sk. 0 má oproti krevní sk. A hodně žaludečních kyselin, proto lidé s touto krevní skupinou nejlépe tráví maso ze všech krevních skupin.

-          silní jedinci

-          vynikající síla a vůdčí schopnosti

-          silná a přirozená obrana proti infekcím

-          výborný metabolismus

-          silný imunitní systém

-          slabinou organismu je nesnášenlivost s novým jídelníčkem a s novým životním prostředím

 

Náchylnost k nemocem

-          snížená funkce štítné žlázy – nízká hladina hormonů štítné žlázy, protože krevní sk. 0 nevstřebává v dostatečném množství jód (jód je prvek, jehož hlavní funkcí v těle je tvorba hormonu štítné žlázy). Mezi příznaky snížené funkce štítné žlázy patří - zadržování tekutin v těle, úbytek svalové tkáně a velká únava.

-          překyselení žaludku – jíst vhodné ovoce a zeleninu, aby nedošlo k překyselení

-          špatná krevní srážlivost – důležitý vitamín K, který je v listové zelenině – kapusta, římský salát, brokolice, špenát

-          zánětlivá onemocnění, záněty kloubů, vředy a alergie

 

Vhodné pohybové aktivity

-          intenzivní fitness cvičení, aerobik, kontaktní sporty, běh

 

Vhodné potraviny pro váhový úbytek

-          mořská řasa – obsahuje jód, zvyšuje tvorbu hormonů štítné žlázy

-          mořské produkty - obsahuje jód, zvyšuje tvorbu hormonů štítné žlázy

-          sůl s jódem - obsahuje jód, zvyšuje tvorbu hormonů štítné žlázy

-          játra - zdroj vitamínu B, podporují účinný metabolismus

-          červené maso - podporují účinný metabolismus

-          kapusta, špenát, brokolice - podporují účinný metabolismus

 

Zakázané potraviny pro váhový úbytek

-          pšeničný lepek – narušuje účinnost inzulínu, zpomaluje metabolismus

-          kukuřice - narušuje účinnost inzulínu, zpomaluje metabolismus

-          fazol obecný a modrý – narušuje využití kalorií

-          čočka, zelí, kapusta růžičková, květák, hořčice – potlačuje tvorbu hormonů štítné žlázy

 

Maso a drůbež

-          velmi vhodné: hovězí, bizoní (buvolí), jehněčí, skopové, telecí, zvěřina, srdce, játra

-          neutrální: kuře, slepice, kachna, tetřev, bažant, králík, krocan, křepelka

-          zakázané: slanina, husa, šunka, vepřové

 

 

 

 

Mořské produkty

-          velmi vhodné: treska, bělomasé ryby, makrela, placka (mořská ryba), okounek, halibut, pstruh duhový, sleď, sardinky, mořský jazyk (ryba), okoun říční, hejk, losos, štika, mečoun, jeseter

-          neutrální: tuňák, vyza, polorejnok, měkkýši, ústřice, úhoř, žáby, žralok, hlemýžď, balone (mořský měkkýš), kanic, humr, kapr, okoun mořský, raci, ružich, pstruh mořský, garnát, kalmar, ančovičky, americký okoun, slávka jedlá, krabi, mořská štika, platýs, hřebenatka, koruška, želvy

-          zakázané: barakuda, sumcovité ryby, marinovaný sleď, kaviár, uzený losos, škeble, chobotnice

 

Mléčné výrobky a vejce

-          neutrální: máslo, sýr mozzarella, kozí sýr, sojové mléko a sojový sýr (vhodná alternativa za mléčné výrobky)

-          zakázané: camembert (hermelín), kefírové mléko, všechny druhy jogurtů, odstředěné nebo 2% mléko, eidamský sýr, kozí mléko, čedar, parmezán, plnotučné mléko, měkký plísňový sýr, plísňový sýr, zmrzlina, sýr typu cottage, krémové sýry, ementál, sýr gouda, syrovátka, podmáslí

 

Oleje a tuky

-          velmi vhodné: olej ze lněného semínka, olivový olej

-          neutrální: olej z řepky olejky, olej z tresčích jater, sezamový olej

-          zakázané: olej kukuřičný, bavlníkový, podzemnicový, saflorový

 

Ořechy a semínka

-          velmi vhodné: dýňová semínka, vlašské ořechy

-          neutrální: mandle, mandlové máslo, jedlé kaštany, lískové ořechy, hikorové ořechy, sezamové máslo, slunečnicové máslo, slunečnicová a sezamová semínka, piniové oříšky

-          zakázané: para ořechy, kešu, jádra liči, arašídy, arašídové máslo, pistácie, mák

 

Luštěniny

-          velmi vhodné: fazole aduke a azuki, strakaté fazole, hrách černooký

-          neutrální: fazole černé, měsíční, severní, červené, bílé a zelené, bob obecný, fazole fava a garbanzo a jicama, fazolové lusky, zelený hrách, sojové boby, hrachové lusky

-          zakázané: fazol šarlatový a modrý, čočka červená, obecná a zelená, semena tamarindu

 

Cereálie

-          neutrální: amarant, ječmen, pohanka, rýžová kaše, jáhly, rýžové otruby, burisony, pšenice špalda, pohankové krupky

-          zakázané: kukuřičné lupínky (cornflakes), polenta, pšeničná kaše, pšeničné klíčky, ovesná mouka, ovesné vločky, drcená pšenice, pšeničné a ovesné otruby, ovesná kaše

 

Chléb a pečivo

-          velmi vhodné: chléb z naklíčených zrn

-          neutrální: chléb z hnědé rýže, bezlepkový a jáhlový chléb, rýžový koláč, 100% žitný chléb, žitný chléb Vita, žitné křupky, chléb ze sojové mouky a z pšeničné špaldy, křehký a vločkový chléb

-          zakázané: pšeničné bagety, kukuřičné pečivo, pšenice tvrdá, chléb z naklíčených zrn a s vysokým obsahem bílkovin, pšeničný maces, pečivo s ovesnými otrubami, chléb z celozrnné pšenice, bílé vdolky, vícezrnný chléb, vdolky s pšeničnými otrubami

 

Obilí a těstoviny

-          neutrální: mouka z ječmene, rýžová mouka, těstoviny z topinamburu, hnědá a divoká a bílá rýže, mouka kvinoa, mouka z pšeničné špaldy, pohanka, žitná mouka, rýže basmati

-          zakázané: pšeničná, ovesná, bílá, grahamová a celozrnná pšeničná mouka, mouka obsahující lepek, mouka z naklíčené pšenice, mouka z tvrdé pšenice, těstoviny z pšenice semoliny, kuskus, špenátové těstoviny, bulgur

 

Zelenina a houby

-          velmi vhodné: artyčok obecný, kedluben, listy pampelišky, čekanka obecná, červená paprika, batáty (slad. bram.), křen selský, brokolice, červená a žlutá cibule, špenát, slunečnice topinambur, kapusta, pór, česnek, tykev, řepa, okra, mangold, římský salát, petržel, vodnice, pastinák, mořské řasy

-          neutrální: chřest, houby enoki, kmín, zelená cibule, kerblík, ředkvičky, kopr, hrášek, zázvor, všechny druhy tykve, salát ledový, jedlý kaštan, roketa setá, houby abalone, řepa, zelené olivy, celer, žlutá paprika, okurka, šalotka, fenykl, naklíčená ředkvička, salát Boston, rajčata, tempeh, řeřicha, bambusové výhonky, houby portobella, mrkev, zelená paprika, koriandr, tuřín, štěrbák, naklíčená sója mungo, salát Bibb, tofu, fazol měsíční, sladký brambor – všechny druhy

-          zakázané: avokádo, listová hořčice, bílé zelí, žlutá a bílá kukuřice, naklíčená vojtěška, houby shiitake, červené zelí, řecké, španělské a černé olivy, bílé a červené brambory, růžičková kapusta, čínské zelí, květák, lilek, běžné houby

 

Ovoce

-          velmi vhodné: sušené a čerstvé fíky, zelené, červené a tmavé blumy, švestky

-          neutrální: jablka, červené, zelené a černé hroznové víno, borůvky, maloplodý pomeranč, klikve, meloun cananga španělský, papája, tomel, opuncie, banány, kiwi, třešně, mango, červený a černý rybíz, maliny, angrešt, grapefruit, nektarinky, broskve, ananas, limety, meruňky, karambola, brusinky, citrony, kumkvát, rozinky, vodní meloun, hroznové víno, hrušky, granátová jablka

-          zakázané: ostružiny, kokosové ořechy, ananasový a muškátový meloun, mandarinky, pomeranče, banány, reveň, jahody

 

Šťávy a tekutiny

-          velmi vhodné: černá třešeň srdcovka, ananas, švestka

-          neutrální: meruňky, mrkev, celer, klikev, okurka, zeleninové šťávy (v souladu se zeleninou), hroznové víno, grapefruit, papája, šťáva z rajčat (s citronem)

-          zakázané: jablečná šťáva, jablečný mošt, šťáva ze zelí, pomerančová šťáva

 

Koření

-          velmi vhodné: karob, kajenský pepř, řasa dulse a kelp, petržel, kari, kurkuma

-          neutrální: agar, kardamon, anýz, čokoláda, bazalka, bergamat, česnek, chilli, křen, rozmarýn, máta kadeřavá, šalvěj, hořčice (sušená), bílý cukr, tapiok, tamari, sirup z hnědé rýže, mandlový extrakt, pažitka, ječný slad, koriandr, římský kmín, celý pepř, med, rýžový sirup, majoránka, sůl, melasa, sójová omáčka, tamarind, estragon, nové koření, kerblík, třtinový cukr, hřebíček, bobkový list, kopr, želatina, máta peprná, javorový sirup, šafrán, miso, saturejka, paprika, hnědý cukr, tymián

-          zakázané: kapary, vanilka, kukuřičný sirup, vinný ocet bílý, bílý pepř, kukuřičný škrob, vinný ocet červený, černý pepř, skořice, jablečný ocet, muškátový oříšek, ocet s bylinkami

 

Chuťové přísady

-          neutrální: jablečný protlak, džemy z přijatelných druhů ovoce, želé z přijatelných druhů ovoce, majonéza, hořčice, nízkotučné salátové drezinky přijatelného složení, worcesterská omáčka

-          zakázané: kečup, nakládaná zelenina, sladká marináda, marinovaný kopr, ochucovadla, kyselá marináda

 

Bylinné čaje

-          velmi vhodné: kajenský pepř, petržel, pískavice řecké seno, sarsaparila, lípa, moruše, pampeliška, šípky, chmel, ptačinec, máta peprná, zázvor, americký jilm

-          neutrální: heřmánek, zelený čaj, máta kadeřavá, řebříček obecný, list maliníku, mateřídouška, ženšen, hloh, kúra dubu bílého, kořen lékořice, šalvěj, kozlík lékařský, bez černý, bříza bradavičnatá, jablečník obecný, divizna, šišak, sporýš lékařský

-          zakázané: vojtěška, reveň, podběh obecný, kokoška pastuší tobolka, hořec, jetel luční, lopuch, senna, třapatka, vlákna kvetoucí kukuřice, aloe, třezalka, šťovík, list jahodníku, vodilka

 

Různé nápoje

-          velmi vhodné: sodovka, minerální vody

-          neutrální: pivo, červené a bílé víno, zelený čaj

-          zakázané: obyčejná káva, destiláty, různé limonády, obyčejný černý čaj, káva bez kofeinu, černý čaj bez kofeinu, cola

 

Pevné zdraví přeje

Michal Osina

 

 

 

ACTIVE WELLNESS - Školící centrumFitsite